johanssvenne
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

+2
andersbyfors
Admin
6 posters

Page 1 of 2 1, 2  Next

Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by Admin Sun May 15, 2016 8:28 pm

Hej!

Johan gifter sig den 23e och innan dess skall vi hinna fira detta med svensexa!

Mitt förslag är följande.

1 Hämta upp honom, förslag på roligt sätt önskas.
2 Kör honom med huva till flygfält på säve där fallskärmshopp kan ske.
3 Grilla/äta nått gött och dricka öl.

Nått här mellan?


4 Skål (SHOTS) (bar) (öl)
5 Gå till "backstab" spela ca 1h dataspel som ligger precis vid GG bar, (har öppet hela natten)
6 GG-Bar (öl) (SHOTS)

6 Nattetid - någon som har förslag på nått kul att göra efter 22?

Om ni vill nått annat så

Admin
Admin

Posts : 13
Join date : 2016-05-15

https://johanssvenne.board-directory.net

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by andersbyfors Sun May 15, 2016 9:17 pm

tycker det låter utomordentligt. Inga förslag egentligen då jag inte kan gbg svinbra men ska grunna lite.

andersbyfors

Posts : 6
Join date : 2016-05-15

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by Admin Sun May 15, 2016 10:01 pm

Vi kan ordna någon form av lotskarta där han (utan oss) får ta sig till flygfält via lite olika ställen.
Typ att therese skickar iväg honom till hemköp för att köpa chiafrön kl 7 på mörra och där får en lodis ge honom en instruktion att ta sig till baren på centralen.

(LODIS till Johan): "Fråga i baren på stationen" (som är öppet tidigt) vart du skall ta dig härnäst, (förbetald öl och av personal som han får dricka och därefter får han ledtråd till nästa ställe).

Admin
Admin

Posts : 13
Join date : 2016-05-15

https://johanssvenne.board-directory.net

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by Broder Viktor Sun May 15, 2016 11:56 pm

Snyggt uppstyrt Sebastian! Tycker hela planen ser kul ut. Det jag kan önska ska tilläggas efter grillningen är ännu en gemensam aktivitet

Ett förslag är att spela ett "Escape Room", googla "gotescape"... Men det kan bli lite krångligt att få ihop det, beroende på hur många vi blir.

Sökte på "18 juni Göteborg" för att se om det fanns något intressant som hände den lördagen men än så länge verkar det vara ganska torrt med evenemang den dagen, kanske dyker det upp något längre fram.

Broder Viktor

Posts : 2
Join date : 2016-05-15

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by RobertL Mon May 16, 2016 12:54 pm

Hoppas man kan få sätta på johan min gopro-kamera under hoppet så man får se hans ansiktsuttryck hela hoppet Smile

Jag tycker nog att efter grillningen vill man ta det lungt, behöver ju inte grilla så tidigt men bara slappa, bada basta ellernått då känns som lagom aktivitet.

I lördags var jag på escapehouse göteborg och det var jäkligt skoj men går nog inte bra att ta för sent, man behöver vara lite skärpt samt att det inte finns möjlighet till toabesök under den timme man är inne. Escapehouse var fullbokat den dagen såg jag men gotescape hade tider. Man får dela upp sig på flera rum isf men blir vi fler än 15pers totalt blir det nog för trångt ändå

Var även på biljardpalatser i lördags och spelade shuffleboard. Väldigt roligt det också, typ som curling på ett långt bord. Kan man lira i runt en timme

RobertL

Posts : 13
Join date : 2016-05-16

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by Admin Wed May 18, 2016 3:26 pm

Hej!

Nu har jag kollat upp det där med hoppet.

Det kostar 3ooo utan kamera och 4100 med kamera.

Man får inte använda goPro under hopp (de väll väl tjärna pengar de asen)

Så vi är väl ca 12 pers. Jag kan tänka mig att betala för hopp med kamera. Blir väl ca 350 per skalle då

Vad säger ni?

Admin
Admin

Posts : 13
Join date : 2016-05-15

https://johanssvenne.board-directory.net

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by Admin Wed May 18, 2016 3:28 pm

Rättelse 9 personer ca 455 spänn

Admin
Admin

Posts : 13
Join date : 2016-05-15

https://johanssvenne.board-directory.net

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by Admin Wed May 18, 2016 3:28 pm

333 utan kamera, men det vore ju roligt att visa filmen på bröllopet så kamera känns som ett måste.

Admin
Admin

Posts : 13
Join date : 2016-05-15

https://johanssvenne.board-directory.net

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by Admin Wed May 18, 2016 3:29 pm

10 är ju med rättelse 410 spänn, skall jag boka?

Admin
Admin

Posts : 13
Join date : 2016-05-15

https://johanssvenne.board-directory.net

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by andersbyfors Wed May 18, 2016 3:43 pm

jag e med på med kamera.

andersbyfors

Posts : 6
Join date : 2016-05-15

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by RobertL Thu May 19, 2016 12:34 pm

Låter bra! Kör med kamera

RobertL

Posts : 13
Join date : 2016-05-16

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by Admin Sun May 22, 2016 11:42 pm

Eftersom alla inte deltar i diskussionen. Kan vi få alla att enas om att köra hopp?
Jag har bytt telefon (tappat den) och har inte telefonnr till de tre bollnäsborna som skall komma.
Robert vet du vilka tre det är? de hette ca drängen Very Happy
Kan någon ta på sig att boka hoppet? (har lite lågt med lösa cash just nu) http://tandemhopp.se
Det finns bara en plats kvar med kamera.

Admin
Admin

Posts : 13
Join date : 2016-05-15

https://johanssvenne.board-directory.net

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by RobertL Mon May 23, 2016 8:57 am

Drängen vet jag vem det är men inte hur man får tag på honom, de andra har ja ingen aning om vilka det är. Kanske Anders har koll på?
Jag kan boka hopp så fort ja får lön på onsdag.

Tycker att fler får bli lite delaktiga i aktiviteter för resten av dagen!

Men vi hämtar honom på förmiddan och drar på ögonbindel, kör till hoppbanan för hoppet.
Göra nånting innan hoppet? kanske inte bör vara full då men ett par öl gör nog bara gott.

Sen gör vi vadå? Gran är jäkligt sugen på att vi ger johan en skattkarta för att sen skicka iväg honom på en oförglömlig resa à la "den vilda jakten på stenen"
Det behöver ju planeras isf, inte långt kvar nu

Senare på kvällen grillar vi å kör nån rolig 5kamp kanske och bara har det härligt, hemma hos dig sebastian? Eller i nån park? Tar vi med filtar, ljudanläggning, brassestolar, parasoller och levande ljus så får man nog det rätt trevligt vart som helst. Men vädret måste ju vara med oss då

Jag bara spånar lite så kom gärna med andra förslag

RobertL

Posts : 13
Join date : 2016-05-16

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by RobertL Mon May 23, 2016 12:17 pm

Jag har varit i kontakt med drängen och han har kontakt med de andra från bollnäs tror jag.
Jag gör lite omplaceringar bland mina likvida medel så jag kan boka hoppet idag Smile
Behöver Johans längd och vikt bara

RobertL

Posts : 13
Join date : 2016-05-16

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by RobertL Mon May 23, 2016 12:43 pm

Fortsätter min monolog Wink

Hoppet är bokat, Simon sa åt mig att boka med både foto och film då det inte blev så mycket dyrare så 4380:- kostade det, pengar kan swisszschas eller föras över på annat vis sen när vi vet säkert hur många vi är som ska dela

Jag kan köra och hämta Johan sen är det vårgårda flygplats som hoppet sker på, får plats 3 till i min bil och nån annan kan kanske också köra? Alla behöver inte följa med dit men kan ju vara skoj
Hoppet är 10.15 så får hämta johan senast 09.00, så får han ett par öl och salta pinnar i bilen.
På flygfältet är det nolltolerans mot alkoholintag så där får vi fika istället
Hoppet tar ca 1.5h totalt med förberedelser åså

Har även informerat Therese så hon har koll på vilken dag detta sker

RobertL

Posts : 13
Join date : 2016-05-16

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by RobertL Mon May 23, 2016 1:31 pm

Combat Archery! Typ paintball fast med pilbåge!! Verkar hur kul som helst, fast blir kanske dyrt med detta och fallskärm då detta också går på ca 400:-/person

http://adrenalin.nu/archery-tag/

RobertL

Posts : 13
Join date : 2016-05-16

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by SimonBengtsson Tue May 24, 2016 2:12 pm

Wow, det låter jättekul!

SimonBengtsson

Posts : 4
Join date : 2016-05-15

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by Admin Tue May 24, 2016 10:21 pm

Gött då blev det av! Det är ju skitbra att kunna visa filmen på bröllopet Very Happy

Admin
Admin

Posts : 13
Join date : 2016-05-15

https://johanssvenne.board-directory.net

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by RobertL Mon May 30, 2016 3:57 pm

Vi har fortfarande ett stort glapp på ca 5timmar som ska fyllas med nån aktivitet
Nån som har några förslag?
Jag tycker att vi får sätta oss ner på riktigt nån dag snart och bestämma upplägget för dagen då inte internet verkar funka nå vidare för detta Wink

RobertL

Posts : 13
Join date : 2016-05-16

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by Admin Mon May 30, 2016 10:35 pm

Tja! Ja jag är lätt på planeringsbers!
Fredag? Lördag kväll? Ni som bor på annan ort, skype? Vi kan ta det på landsvägsgatan eller vad säger du simon Wink

Admin
Admin

Posts : 13
Join date : 2016-05-15

https://johanssvenne.board-directory.net

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by SimonBengtsson Mon May 30, 2016 10:40 pm

Det blir bra! Lördag är nog bäst om vi vill ha något att sitta på Razz Annars kan man ju sätta sig på någon krog i närheten.

SimonBengtsson

Posts : 4
Join date : 2016-05-15

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by RobertL Tue May 31, 2016 8:38 pm

Lördag funkar för mig Smile

RobertL

Posts : 13
Join date : 2016-05-16

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by SimonBengtsson Tue May 31, 2016 8:46 pm

Gran kan efter 20:00 och innan 14:00 på lördag

SimonBengtsson

Posts : 4
Join date : 2016-05-15

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by RobertL Tue May 31, 2016 9:05 pm

Kanske kan ses på en liten bit mat först å mjuka upp med lite öl innan vi går hem till simon och planerar?

RobertL

Posts : 13
Join date : 2016-05-16

Back to top Go down

Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!  Empty Re: Johans svensexa att göra under dagen, välkomna!

Post by PerroDog Fri Jun 03, 2016 8:57 am

Här händer det grejer!
Kul att ni tagit tag i rodret pöjkar.
Jag skriver väl från oss "ursprungs Bollnäs" grabbars vägnar och då pratar jag om Niklas (Drängen), Peppe och mig själv. Presenterar mig lite kort som Alex. Känt Johan sedan högstadiet, då vi gick samma klass. Niklas och Peppe är även dom gamla parallel klasskompisar med Johan sedan det tidiga 2000-talet.

För övrigt lite kort information. Det är bara att nå mig och Peppe på 0738158477 om det ska föras över pengar, då vi inte är de mest aktiva forums killarna. Men vi ska annars försöka läsa då och då.
Det jag är lite fundersam över är dock Johans reaktion när vi kommer och hälsar på redan under fredagen. Drängen måste ändå bila ända ifrån Bollnäs och kommer hämta upp oss i Stockholm.

Några planer, eller ska man bara låtsas som ingenting?

Mer än så vet jag inte och jag kan heller inte svara på vad Drängen och Robert sagt, då vi inte bor i samma stad och inte har kontakt så ofta. Men Niklas nr är: 0706795324 om ni akut skulle behöva få tag i honom.

Annars.. Stort cred för bra planering!

PerroDog

Posts : 1
Join date : 2016-06-03

Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum